Inbound-markkinointi

Inbound on asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia, jota vauhdittaa markkinoinnin automaatiojärjestelmä.

Enemmän liidejä verkosta inbound-markkinoinnilla

Inbound-markkinointi nojaa asiakasymmärrykseen. Luomme sisältöjä, jotka houkuttelevat, opastavat ja palvelevat potentiaalisia asiakkaitasi, jotta saamme verkkosivustolle enemmän relevantteja kävijöitä.

Luomme myös ostopolun eri vaiheisiin liidimagneetteja, joiden avulla kävijävirrasta saadaan enemmän liidejä myynnille. Asiakaslähtöiset sisällöt palvelevat myös olemassa olevia asiakkaita ja luovat edellytyksiä parempaan asiakaspitoon ja pohjaa lisämyynnille.

Asiakasymmärrys perustuu tärkeimpien ostajapersoonien ja heidän ostopolkujensa määrittelyyn. Sisällöt voivat ottaa monia muotoja. Tyypillisimpiä hyödynnettäviä sisältötyyppejä ovat blogipostaukset, referenssiartikkelit tai ladattavat oppaat, mutta vain mielikuvitus on rajana.

Tärkeintä on, että sisällöt kuljettavat kohdeyleisöä eteenpäin ostopolulla.

Kenelle inbound sopii?

Inbound-markkinointi sopii parhaiten nopeata kasvua hakeville yrityksille, joiden tuotteissa tai palveluissa on monisyiset ja monipolviset ostoputket. Inbound-markkinointi vaatii panostuksia, joten saavutettavan lisämyynnin arvo tulee olla riittävän korkea, jotta investointi on perusteltu.

Jäätelöä ei kannata myydä inbound-markkinoinnilla.

Markkinointiautomaatio mahdollistaa skaalautuvan henkilökohtaisen viestinnän

Markkinoinnin automaatiojärjestelmän hyödyntäminen on oleellinen osa inbound-markkinointia. Sen avulla tehostetaan ja automatisoidaan markkinoinnin toimenpiteitä.

Järjestelmän avulla saavutetaan mitattavuus koko asiakkaan elinkaaren ajalle, mikä tarkoittaa parempaa näkyvyyttä markkinoinnin toimenpiteiden onnistumisen ja ROIn mittaamiseksi.

Suosittelemamme järjestelmä inbound-markkinointiin on HubSpot, joka tuo markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun saman pöydän ääreen jaetun CRM:n avulla.

 

HubSpot-kumppanina autamme käyttöönotossa

Paper Planes on HubSpot-partneritoimisto, ja meillä on pitkä kokemus tuloksekkaan, dataan ja luovaan suunnitteluun pohjaavan sisältömarkkinoinnin tekemisestä. Autamme sinua markkinointiautomaation hyödyntämissä ja inbound-markkinoinnin tekemisessä alusta alkaen.

Luomme aina avuksesi tiimisi osaamista parhaiten täydentävän joukon ammattilaisia sisällöntuotannosta koodaamiseen ja graafisesta suunnittelusta online-mainontaan.

Suosimme pitkäjänteistä ja kumppanuusmallista yhteistyötä, sillä niin saadaan parhaat tulokset.

Lue lisää HubSpot-käyttöönotosta

 

Kysy lisää inbound-markkinoinnin palveluistamme

Muut palvelut