Looker Studio

Looker Studion avulla voit tuoda kaikki markkinoinnin avainluvut yhteen näkymään.

Looker Studio yhdistää hajanaisen tiedon

Markkinointitiimit joutuvat usein kokoamaan dataa yhteen eri lähteistä – myyntiluvuista sosiaalisen median impressio- ja konversiolukuihin. Tieto on yleensä hajautettuna eri järjestelmiin, ja sen yhdistäminen ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi on haastavaa. Googlen Looker Studio auttaa ratkaisemaan tämän ongelman, sillä se kerää tärkeimmät tiedot eri järjestelmistä yhteen näkymään. Runoilija sanoisi, että se muuttaa numerot tarinoiksi. Datasta tulee ymmärrettävämpää ja päätöksenteosta helpompaa.

Looker Studio on tehokas työkalu, joka auttaa markkinointitiimejä visualisoimaan ja analysoimaan dataa. Sen avulla voidaan luoda yksityiskohtaisia, interaktiivisia dashboardeja, jotka tarjoavat reaaliaikaista tietoa markkinoinnin toimivuudesta.

Looker Studioon voidaan tuoda paljon eri datalähteitä yhteen ja analysoida niitä rinnakkain. Esimerkiksi Googlen ja Facebookin lisäksi voidaan käyttää Matomon, HubSpotin, Adformin ja Ahrefsin dataa ja yhdistää nämä kaikki samaan dashboardiin. Jos mainonnassa on käytetty UTM-parametreja niin riittää usein, että datalähteenä käytetään Google Analyticsia, jolloin eri kanavien liikennemäärät ja konversiot saadaan tuotua yhteen näkymään ja tehokkuutta on helppo verrata kanavittain.

Looker Studion ominaisuudet ja mahdollisuudet

  • Tietolähteiden yhdistäminen: Looker Studio integroituu saumattomasti useisiin datalähteisiin, kuten Google Analyticsiin, sosiaalisen median alustoihin ja CRM-järjestelmiin. Tämä mahdollistaa monipuolisen datan keräämisen ja analysoinnin yhdessä paikassa.
  • Visuaalinen raportointi: Selkeät ja visuaalisesti houkuttelevat raportit tekevät tiedoista helposti ymmärrettäviä. Tämä auttaa tunnistamaan trendejä, mittaamaan kampanjoiden ROI:ta ja tekemään perusteltuja päätöksiä. Dataan on helppo pureutua tarkemmin, sillä Looker Studio on hyvin helppokäyttöinen.
  • Reaaliaikainen päivitys: Looker Studion dashboardit päivittyvät reaaliajassa. Niinpä saat ajankohtaista tietoa kampanjoiden suorituskyvystä. Tämä on elintärkeää nopeasti muuttuvassa markkinointiympäristössä.
Esimerkkikuva Google looker studion dashboardista

Paper Planes: Looker Studion asiantuntijasi

Looker Studio on erinomainen työkalu markkinoinnin datan analysointiin. Paper Planesin avulla voit hyödyntää dataa entistä tehokkaammin. Meillä on monen vuoden kokemus dashboardien rakentamisesta ja osaamme suositella parhaita KPI-näkymiä kaikille osa-alueille (esim. kanavakohtainen näkymä, markkinoinnin ja myynnin näkymä sekä johdon näkymä).

Voimme auttaa yritystäsi Looker Studion käyttöönotossa ja dashboardien suunnittelussa. Autamme yritystäsi ymmärtämään Looker Studion toiminnallisuudet ja räätälöimme ratkaisun juuri teidän yrityksenne tarpeisiin.

3 tärkeintä syytä valita Paper Planes yrityksesi Looker Studio -dashboardien luontiin

  1. Kokemus – Meillä on usean vuoden kokemus ja olemme rakentaneet satoja Looker Studio -raportteja asiakkaillemme.
  2. Osaaminen – Markkinointianalyytikkomme ja graafikkomme osaavat hyödyntää Looker Studion raportteja ja visualisointeja mahdollisimman monipuolisesti.
  3. Ajansäästö – Yrityksesi säästää aikaa (ja rahaa) kun ulkoistatte Looker Studio -tekemisen osaavalle toimittajalle.

 

 

Haluatko Looker Studion käyttöösi?

Ota yhteyttä niin autamme rakentamaan toimivat dashboardit.

Anu Raitio-Huopaniemi
+358503047222
anu.raitio-huopaniemi@paperplanes.fi