LinkedIn-mainonta

Työelämän ykköskanavasta LinkedInistä tavoitat mainonnalla sekä työntekijät että ylimmän johdon.

LinkedIn-mainonta tavoittaa asiantuntijat tarkasti kohdennetuilla viesteillä

Haluatko tavoittaa B2B-ostajia tai tehostaa rekrytointia? Silloin sinun kannattaa hyödyntää LinkedIn-mainontaa.

Käyttäjät viettävät LinkedInissä aikaa pääasiassa työasioihin liittyen. Niinpä tietyn alan tai organisaation työntekijöille kohdennettava mainonta toimii siellä erittäin hyvin. Mikään muu kanava ei myöskään tavoita ylintä johtoa yhtä tehokkaasti kuin LinkedIn.

Vuonna 2021 LinkedIniä käytti Suomessa hieman alle 1,5 miljoonaa ihmistä. Aktiivikäyttäjien joukko on useita satoja tuhansia. Erityisen suosittua LinkedInin käyttö on HR-, IT- ja markkinointialoilla. Käyttö on kasvussa myös julkisella puolella (tsekkaa vaikka Verohallinto!) ja maailmanlaajuisesti.

LinkedIn on myös tärkein rekrymarkkinointikanava. LinkedInin tarkat työhön liittyvät kohdennusmahdollisuudet nousevat arvoon arvaamattomaan etenkin nyt, kun Metan (Facebook & Instagram) vastaavat ovat kaventuneet. LinkedInissä pystyy esimerkiksi kohdentamaan iän, osaamisen, tittelin ja organisaation perusteella.

Minkälainen sisältö LinkedIn-mainonnassa toimii?

LinkedInin sisällöt ovat muihin somekanaviin verrattuna asiapitoisempia, koska siellä äänessä ovat omien alojensa ammattilaiset. Tyypillistä ja toimivaa LinkedIn-sisältöä ovat esimerkiksi asiantuntijablogien- ja webinaarien jaot sekä tapahtumapostaukset.

Ihmisläheisyys ja videot ovat valttia. Henkilöiden kuvat webinaari- tai tapahtumamainoksissa toimivat aina paremmin kuin mainokset ilman henkilöiden kuvia. Asiantuntijoita kannattaa siis patistella julkaisemaan ja jakamaan työhönsä liittyvää sisältöä ihan omalla naamalla – näin sisällöt leviävät tehokkaimmin.

LinkedInin mainosmuodot

Orgaaninen sisältö tavoittaa LinkedInissä vain tilin seuraajat, joten mikäli haluat saada viestillesi suuremman yleisön, tulee sinun panostaa maksettuun mainontaan. LinkedIn tukee useita erilaisia mainosmuotoja ja toimii hyvin niin brändilliseen kuin taktiseenkin mainontaan.

LinkedInin mainosmuodot:

  • Teksti
  • Kuva
  • Video
  • Liidienkeräyslomake (Lead Gen Form)
  • Karuselli
  • Conversation Ad
  • Message Ad (EU:n ulkopuolella)

EU:n ulkopuolella on mahdollista tehdä myös kohdennettuja viestimainoksia.

Miten mainostaminen LinkedIinissä onnistuu?

LinkedIn-mainonnan aloittamiseen pätee sama sääntö kuin muuhunkin (some)mainontaan: pitää olla ajatus siitä, mitä ja kenelle mainostaa. Näin saat selville, onko LinkedIn sinulle oikea kanava.

Teknisesti LinkedIn-mainonnan aloittaminen ei vaadi muuta kuin LinkedIn-tilin, jolle avataan mainostili, johon liitetään maksukortti. Sitten vain mainostamaan!

Maksettua LinkedIn-mainontaa pystyy tekemään, kun haluttu kohderyhmä on vähintään 300 hengen suuruinen. Alkuun pääsee melko pienelläkin panostuksella.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että LinkedIn-konversiot ovat tyypillisesti arvokkaampia kuin vaikkapa Metan. Tämä johtuu LinkedInin tarkoista kohdennusmahdollisuuksista – mikään muu somekanava ei tavoita käyttäjiä organisaatio- tai tittelikohtaisesti. LinkedIn-mainonnan kustannuksia kannattaakin verrata ennemmin siihen, kuinka paljon mainostaminen maksaisi muissa työelämän asiantuntijamedioissa, kuten ammattilehdissä tai ammattilaisten omilla verkkosivuilla.

Mikäli yritykselläsi ei vielä ole LinkedIn-tiliä, me voimme auttaa sen luomisessa. Autamme tarvittaessa myös orgaanisen LinkedIn-tilin ylläpidossa suunnittelemalla ja julkaisemalla päivityksiä.

Miksi LinkedIn-mainontaa Paper Planesilta?

Me hoidamme koko paketin: kohderyhmääsi osuvien mainosten sisällöntuotannon ja mainonnan kohdentamisen. Voit luottaa siihen, että Paper Planesin digimarkkinoijilla on riittävästi aikaa mainonnan seuraamiseen, optimointiin ja raportointiin. Seuraamme kanavia käsityönä: käymme mainostileillä jopa päivittäin, mikä ei ole itsestäänselvyys. Tämä takaa mainonnalle parhaat mahdolliset tulokset.

Mainonnan prosessimme on hioutunut erittäin sujuvaksi ja se on luonnollisesti räätälöitävissä tarpeidesi mukaan. Jatkuvissa asiakkuuksissa mainontaa tehdään tyypillisesti seuraavassa työjärjestyksessä: kohderyhmien ja tavoitteiden määrittely, mainosten suunnittelu ja tuotanto, mainosten luonti kanavassa, kohdentaminen ja optimointi, tulosten raportointi.

Digimarkkinointivelhomme ovat jatkuvan kouluttautumisen myötä aina perillä LinkedInin uusimmista päivityksistä. Eikä haittaa ole siitäkään, että mainonnan tiimimme on tiivis ja ketterä – tiedon jakaminen on heillä verissä. Saatkin meiltä koko tiimin osaamisen tavoitteidesi saavuttamiseksi.

Kaipaatko apua LinkedIn-mainonnan suunnitteluun ja toteutukseen? Ota meihin rohkeasti yhteyttä.