OptoFidelity – uudistettu brändi ja verkkosivusto optisen metrologian teknologiajohtajalle

Uudistimme OptoFidelityn brändiviestit, -ilmeen ja verkkosivuston vastaamaan yrityksen liiketoiminnan uusia painopisteitä.

Olet todennäköisesti käyttänyt OptoFidelityn tuotteilla testattuja laitteita

OptoFidelity on maailman johtavia optisen metrologian laitteistojen valmistajia. Meidän kaikkien tuntemat teknologiayhtiöt hyödyntävät OptoFidelityn laitteita tuotekehityksen tukena ja teollisen valmistamisen laadunvarmistuksessa. Yrityksessä työskentelee yli 370 ammattilaista kolmella eri mantereella.

OptoFidelityn liiketoiminnan painopiste oli siirtymässä kohti uusien AR-/VR-/MR-laitteiden testausratkaisuja. Siirtymän tueksi kaivattiin brändi-ilmeen, viestin ja verkkosivuston uudistamista.

Mittavat pohjatyöt uudistuksen tueksi

Lähdimme liikkeelle loppuasiakkaista, sillä yhteistyömme OptoFidelityn kanssa käynnistyi asiakaspersoonien luomisella. Dokumentoituja persoonia hyödynnettiin myöhemmin mm. verkkosivuston sisällön määrittelyssä. Jokaiselle persoonalle määritettiin ostopolut ensimmäisestä kontaktista asiakkuuteen asti. 

Pohjatyön lopputuloksena tiesimme siis, kenet halusimme vakuuttaa OptoFidelityn ratkaisujen erinomaisuudesta ja millaista sisältöä heille tuli tuottaa.

Brändiuudistus

Kuten todettua, OptoFidelityn visuaalinen ilme ja viestintä eivät enää kuvanneet yrityksen pääasiallista liiketoimintaa. Niinpä ne oli aika uusia. Järjestimme brändiworkshopin, jonka perusteella hioimme yhdessä optofidelityläisten kanssa brändiviestinnän hierarkiaa. Hierarkia määrittelee, mitä asioita OptoFidelityn kannattaa itsestään kertoa ja millä sanoin.

Samaan aikaan käynnistimme visuaalisen ilmeen uudistamisen, jossa päädyttiin ilmavaan, vaaleaan ilmeeseen. Ilme kuvastaa OptoFidelityn osaamista optimisessa metrologiassa ja tukee mielikuvaa teknologisesta johtajuudesta.


Verkkosivustouudistus HubSpot CMS -alustalle

OptoFidelity käyttää HubSpotia aktiivisesti ja yrityksen edellinenkin sivusto oli toteutettu HubSpot CMS -alustalle, joten verkkosivuston alustan valinta oli helppo.

 

Verkkosivustoprojektin eteneminen

Rakenteen määrittely

Kävimme läpi nykyiset sisällöt, OptoFidelityn sisäisesti tekemän avainsana-analyysin ja uudet asiakaspolut. Niiden pohjalta loimme ehdotelman sivuston rakenteesta, jota hiottiin yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Wireframet eli rautalankamallit

Loimme rakenteen ja sivustoelementtien perusteella rautalankamallin Figmassa. Rautalankamalli selventää sivuston rakentamiseen käytettäviä elementtejä ja auttaa hahmottamaan rakennetta ja navigointia.

Sivuston visuaalinen ilme

Suunnittelimme elementtien ulkoasun ja sivuston yleisen ulkoasun brändin uudistetun visuaalisen ilmeen pohjalta. OptoFidelity tilasi vielä erikseen brändiin sopivaa kuvitusmateriaalia kuvittajalta.

Sisällöntuotanto

Kirjoitimme sovitusti muutamia uusittua tone of voice -ohjetta mukailevia, hakukoneoptimoituja sisältöjä. Teimme myös erillisenä projektina kokonaan uusia sisältösivutyyppejä, jotka esittelevät OptoFidelityn ratkaisujen käyttötarkoituksia asiakaslähtöisestä näkökulmasta.

Sivuston kehitys

Koodasimme sivuston elementit HubSpot CMS -alustalle, jossa nykyisetkin sisällöt olivat. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun uudistimme jo ennestään HubSpotissa olevaa sivustoa, joten kerrytimme arvokasta kokemusta mm. HubSpot CMS:n staging-ympäristöstä.

Analytiikan ja evästehallinnan asennus

Asensimme Google Analytics 4 -ratkaisun, teimme uudelleenohjaukset ja toimme Cookiebot-evästehallinnan uudelle sivustolle. Näin OptoFidelity saa kerrytettyä arvokasta dataa sivuston toiminnasta jatkossakin.


Uudistettu brändi-ilme ja sivusto siivittävät OptoFidelityn kasvua

Sivusto julkaistiin tammikuussa 2024. OptoFidelityllä on nyt ajantasainen sivusto, uusi ilme ja uudet viestit, joilla lähteä tekemään vaikuttavaa markkinointia.

Tutustu OptoFidelityn sivustoon

“Throughout the entire project, Paper Planes team was exceptional. They ensured timely and high-quality deliverables. I strongly endorse them for any B2B technology company seeking a committed and professional marketing partner.”

Arlinda Sipilä

Marketing Director, OptoFidelity