Adato case study: Viestintästrategiasta verkkosivu-uudistukseen

Adato

Adato on yritys, joka järjestää energiayhtiöille yli 100 koulutustilaisuutta vuosittain sekä auttaa energiasektorin yrityksiä asiakasviestinnässä. Teimme Adatolle kattavan viestintästrategian, minkä lisäksi olemme toteuttaneet Adatolle mm. verkkosivu-uudistuksen sekä somemainoskampanjoita.

Viestintästrategiasta verkkosivu-uudistukseen

Päivitetty viestintästrategia

Adaton missio on tehdä energia-alan muutoksista ymmärrettäviä ja muodostaa niistä liiketoimintamahdollisuuksia asiakkailleen. Viestintä on erittäin suuressa roolissa heidän toiminnassaan, joten lähdimme päivittämään yrityksen viestintää strategisella tasolla. Pohdimme yhdessä Adaton tärkeimpiä viestejä, selkeytimme kanavavalintoja ja annoimme yritykselle käytännön vinkkejä sujuvampaan kommunikaatioon. Tästä etenimme luontevasti verkkosivu-uudistukseen.

Aikaa kestävä saitti modulaarisuuden avulla

Uudistimme Adaton sivuston kokonaisvaltaisesti – kävimme läpi kaikki sisällöt ja muokkasimme niitä uuden strategian mukaisiksi. Myös sivuston ilme kävi läpi täyden muodonmuutoksen: saitti virtaviivaistui ja siitä tuli teknisesti toimivampi ja hakukoneystävällisempi.

Energia-ala on nopealiikkeinen ja Adaton tarjoama liikkuu sen mukana hurjaa vauhtia eteenpäin. Tavoitteenamme oli paitsi vastata nykytarpeeseen, myös kohdata tulevat haasteet. Ratkaisumme oli modulaarinen ja helposti mukautettava sivusto, jota asiakas voi muokata tarpeidensa mukaisesti.

Modulaarinen ja helposti mukautettava sivusto, jota asiakas voi muokata tarpeidensa mukaisesti.

Julkaisukampanjalla vauhtia kävijämääriin

Sivuston julkaisun yhteydessä suunnittelimme Adatolle myös sosiaalisen median kampanjan, jonka tarkoituksena oli ohjata kävijöitä uudelle verkkosivustolle ja tehdä Adatoa näkyvämmäksi sosiaalisessa mediassa. Kampanjan myötä saimmekin yli kolmanneksen lisää kävijöitä saitille ja Adaton koulutusten keskuspaikkana toimivaan koulutuskalenteriin. Mukavana oheisvaikutuksena myös Facebook-yleisö kasvoi vajaat 25 prosenttia. Sivuston markkinointi ja Adaton yleisöjen jatkuvat kampanjan tuoman lentävän lähdön siivittämänä.

Facebook kampanja: Kaukolämpöpäivät
Facebook kampanja: Yrityskoulutukset

Asiakas aktiivisesti mukana

Viestintästrategiaan otti kantaa koko Adaton henkilökunta, ja Adato oli myös sivun kehittämisessä aktiivisesti mukana. Näkemyksellisen asiakkaan kanssa on aina mahtava tehdä töitä – parhaat tulokset syntyvät aina yhteistyössä.